úterý 16. září 2014

The Best of the School Year 2013/14

Zvukové nahrávky nejsou jen pěkným výstupem pro rodiče na konci školního roku, tvoří důležitou součást učebního procesu  a můžeme je využít hned v několika ohledech:


  • nahrávky poskytují důležitou zpětnou vazbu studentům: máme možnost  si v klidu poslechnout sami sebe, nezaujatě a s odstupem rozebrat nejrůznější aspekty naší hry, srovnávat různé verze nahrávek, sledovat  zlepšení, všimnout si opakujících se chyb. Zkrátka můžeme analyzovat věci, které nám "naživo" uniknou, protože při hraní samotném se soustředíme na příliš úkolů najednou (rytmus, melodie, dynamika, prstoklad etc.)
  • odbourávání svazující trémy: proces nahrávání je sám o sobě docela stresující situací. Když je člověk nahráván, chce přirozeně podat co nejlepší výkon. Paradoxně čím více se někdy snažíme, tím méně se nám to daří. I když situace nahrávání není tak vypjatá, jako veřejné vystupování, hodně se tomu blíží. Nejistota často pramení ze situací, které nezažíváme moc často, jsou spíše výjimečné a nám na nich hodně záleží. Proto se v hodinách  snažím z těchto "výjimečných" okamžiků udělat "běžné, všední" okamžiky: okamžiky, které žáci důvěrně znají, ví, co obnáší a nemusí se jich proto obávat.
  • posilování vnitřní motivace: hudba je krásné abstraktní umění, žije přítomným okamžikem, a proto jsme rádi, když můžeme tuto krásu zaznamenat. Obzvláště, když jsme si vědomi toho, že bez další práce zakrátko ztratíme hodně z toho, co jsme těžce nadřeli. Děti jsou často sami překvapené, kolik skladeb za uplynulý rok zvládly a dobrý pocit z toho, co vše už umí jen povzbudí jejich chuť učit se a zvládat nové, náročnější úkoly.


Zde si můžete poslechnout ukázky nahrávek, které jsme s dětmi i se staršími studenty pořídili v průběhu loňského školního roku. (Skladby jsou seřazeny abecedně podle jmen studentů, nikoliv podle hráčské vyspělosti.)


Skladby v MP3

Žádné komentáře:

Okomentovat